METODY PRACY

Nasze cele osiągane będą poprzez aktywne metody edukacji oraz koncepcje pedagogiczne współcześnie uznane: koncepcję prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, glottodydaktykę B. Rocławskiego, metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne, gimnastykę twórczą R. Labana, metodę dobrego startu M. Bogdanowicz, elementy pedagogiki M. Montessori.

Będziemy pracować:

– metodą projektu – jest to najbardziej interaktywna metoda nauczania, ponieważ najsilniej angażuje uczniów, a przy tym łączy inne metody i techniki uczenia się. Rozwija zainteresowania ucznia, kształtuje aktywną postawę wobec rzeczywistości, uczy samodzielności w myśleniu i rozwiązywaniu problemów. Projekt jest terminowym zadaniem, wymagającym podejmowania różnorodnych aktywności, realizowanym samodzielnie przez uczniów, według przygotowanego wcześniej planu.

– metodą Cuisenairea „Liczby w kolorach”.

– organizować spotkania z ciekawymi osobami.

Uczenie się poprzez działanie:

Współpraca w grupach – umiejętność porozumiewania się z innymi,
Twórcze myślenie – wspieranie działań kreatywnych: budzenie zainteresowań i aktywności poznawczej,
Rozwój zdolności komunikacyjnych – umiejętność wyrażania swoich myśli i przekonań oraz zrozumienie innych
Propagowanie aktywności ruchowej – wszechstronnego rozwoju fizycznego
Obcowanie z kulturą i sztuką – poszerzanie horyzontów i umiejętności krytycznego myślenia
Wychowanie – zaszczepienie wartości moralnych i etycznych: nauczanie porozumiewania się w językach obcych; zaszczepienie poczucia własnej wartości i godności.
Strona wykonana przez Creospace