METODY PRACY
Nasze cele osiągane będą poprzez aktywne metody edukacji oraz koncepcje pedagogiczne współcześnie uznane: koncepcję prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, glottodydaktykę B. Rocławskiego, metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne, gimnastykę twórczą R. Labana, metodę dobrego startu M. Bogdanowicz, elementy pedagogiki M. Montessori.
Będziemy pracować:
– metodą projektu – jest to najbardziej interaktywna metoda nauczania, ponieważ najsilniej angażuje uczniów, a przy tym łączy inne metody i techniki uczenia się. Rozwija zainteresowania ucznia, kształtuje aktywną postawę wobec rzeczywistości, uczy samodzielności w myśleniu i rozwiązywaniu problemów. Projekt jest terminowym zadaniem, wymagającym podejmowania różnorodnych aktywności, realizowanym samodzielnie przez uczniów, według przygotowanego wcześniej planu.
– metodą Cuisenairea „Liczby w kolorach”.
– organizować spotkania z ciekawymi osobami.
Uczenie się poprzez działanie: