KONCEPCJA PRACY

Koncepcja pracy  Niepublicznej Szkoły Podstawowej Little Oxford została opracowana w oparciu o:

 

  1. Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
  2. Ustawę o systemie oświaty z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę- Prawo oświatowe, w szczególności art. 293.3.2. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7. 09. 1991 r. (ze zm.). w szczególności art. 22a, 22ab
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
  4. Kartę Nauczyciela z dnia 12 lutego 2014 1982r. ( Dz.U. z 2014r. poz. 191.)
  5. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
  6. Statut  Niepublicznej Szkoły Podstawowej Little Oxford 
  7. Program wychowawczy szkoły.
WPROWADZENIE
Niniejsza koncepcja pracy szkoły jest zbiorem priorytetów i zadań wynikających z misji i wizji Szkoły. Ma charakter kroczący i wieloletni, zapewnia płynność w planowaniu oraz umożliwia ukierunkowanie pracy zarówno na efekt, jak i na proces. Koncepcja została wprowadzona w życie  z dniem 1 września 2015 roku.
Koncepcja ta stanowi punkt odniesienia w procesie podejmowania decyzji, pozwoli na skoncentrowaniu się na tym, co najważniejsze, ułatwi kreowanie wizerunku Szkoły w otoczeniu, pomoże w planowaniu spójnych działań wszystkich członków społeczności szkolnej. Skonkretyzowanie wartości uznawanych przez społeczność szkolną pomogło sformułować misję i wizję Szkoły.
CEL GŁÓWNY:
Dążenie do jednego, wspólnego celu – sukcesu naszego ucznia, jego harmonijnego rozwoju w drodze systematycznego zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności co daje zadowolenie jemu, jego rodzicom i nauczycielom.
MISJA SZKOŁY
Dla kogo jesteśmy?
Dla:
– uczniów
– rodziców
– siebie i innych nauczycieli
– środowiska lokalnego: miasta, regionu
Po co jesteśmy?
– dla rozwoju naszych uczniów
– dla własnego rozwoju;
Aby:
– przygotowywać do kolejnych etapów edukacji
– uczyć świadomego uczenia się
– wspomagać rodziców w wyposażaniu naszych uczniów w wartości
– wspomagać rodziców w opiece nad dziećmi
– wspierać rodziców w procesie wychowania.
Czego potrzebujemy?
– świadomych nauczycieli i rodziców
– większej wiedzy o sobie, naszych uczniach i rodzicach
– umiejętności właściwej samooceny
– dobrej atmosfery pracy
– zaangażowania „wszystkich we wszystko”
– skutecznej komunikacji
– stale rozwijających się zasobów, bazy szkołyWIZJA SZKOŁY
Uczeń:
– dobrze przygotowany do kolejnego etapu edukacji,
– angażuje się w życie klasy, szkoły, środowiska,
– czuje się doceniony, dowartościowany,
– jest kreatywny,
– zna siebie,
– potrafi kierować procesem uczenia się, bo wie, że warto się uczyć,
– prawidłowo funkcjonuje w grupie,
– jest dobrym człowiekiem,
– radzi sobie z sukcesem i porażką,
– potrafi rozwiązywać swoje problemy;Rodzic:
– obdarza zaufaniem nauczycieli i Szkołę,
– jest zadowolony z efektów pracy Szkoły,
– jest otwarty na nauczycieli,
– interesuje się postępami swego dziecka,
– jest świadomy mocnych i słabych stron dziecka,
– angażuje się we współpracę ze szkołą;
Nauczyciel:
– realizuje się w swojej pracy,
– jest świadomy swoich mocnych i słabych stron,
– oddaje się swojej pracy,
– jest kreatywny
– jest skłonny do refleksji – analizuje wyniki swojej pracy,
– współpracuje z innymi,
– włącza się w działania podejmowane w szkole
– podnosi swoje kompetencje
– chce i wykorzystuje dostępne pomoce dydaktyczne;
Postawy i wartości:
– szanujemy tradycje szkoły, miasta, regionu i państwa,
– akceptujemy siebie i innych,
– szanujemy wielokulturowość i wieloreligijność,
– pracujemy nad samorozwojem,
– jesteśmy aktywni w środowisku, w którym żyjemy,
– utożsamiamy się ze swoją szkołą,
– słuchamy siebie nawzajem,
– podejmujemy pracę i współpracę,
– wykazujemy się otwartością wobec innych,
– nie poddajemy się w trudnych sytuacjach
– jesteśmy uczciwi w stosunku do siebie i innych,
– jesteśmy wrażliwi na ludzką krzywdę;
PRIORYTETY SZKOŁY
– wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia poczucia tożsamości narodowej,
– edukacja europejska,
– edukacja językowa,
– wychowanie przez sport.
MODEL ABSOLWENTA
… jest aktywny – posiada zainteresowania i rozwija je na miarę  swoich możliwości
– ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki
– wykazuje się samodzielnością … jest świadomy  swoich praw i praw innych ludzi
– zna swoją wartość, wierzy w siebie
… jest ciekawy świata – stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z różnych źródeł
– lubi i chce się uczyć
– wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)
… jest odpowiedzialny – umie podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje
– umie rozwiązywać problemy
– zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować
– umie dokonać samooceny, – cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki
…jest otwarty  – łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, potrafi współdziałać w grupie
– prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy innych
…jest optymistą – jest pogodny, pozytywnie patrzy na świat
– umie odróżniać dobro od zła, jest prawy
– cechuje go uczciwość i prawdomówność
– zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje
– zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się wobec nich zachować
…jest tolerancyjny – rozumie, że różnice między ludźmi są czymś  naturalnym
– jest wrażliwy na potrzeby innych
…jest krytyczny – selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia.ZADANIA
I.   MOJA SZKOŁA – TU I TERAZ     
Budowanie tożsamości społeczności szkolnej w duchu patriotyzmu:- organizacja w szkole uroczystości z okazji świąt i rocznic państwowych.

Kształtowanie pozytywnego stosunku do wielokulturowości:

– udział w imprezach szkolnych i miejskich.

Promocja zdrowego stylu życia:

– udział w akcjach organizowanych prze SANEPID,

– udział w programach: Program dla szkół. Owoce, warzywa i produkty mleczne w szkole,

– udział z akcjach promujących bezpieczeństwo organizowanych przez Policję,

– udział w dniach promocji zdrowia,

– promowanie aktywnego trybu życia jako wzorcowego dla uczniów.

II. UCZEŃ JAKO ŚWIADOMY OBYWATEL

Przygotowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w działalności społecznej:

-zaangażowanie uczniów w życie szkoły,

-wybory Samorządu Uczniowskiego,

-członkostwo w Młodzieżowej Radzie Miasta,

-motywowanie uczniów do podejmowania nowych inicjatyw i akcji na rzecz pomocy potrzebującym z naszego środowiska lokalnego i nie tylko,

-wyróżnianie i promowanie postawy empatii, tolerancji i wrażliwości na innych.

III. RODZIC JAKO ŚWIADOMY PARTNER SZKOŁY
-stworzenie wspólnie z rodzicami i nauczycielami satysfakcjonującego obie strony modelu współpracy

-włączenie rodziców w proces nauczania  i wychowania,

-ukazanie różnych perspektyw funkcjonowania ich dzieci w świecie szkoły, trudności,  jakie napotykają i radości, którymi mogą i chcą się dzielić,

-zachęcanie rodziców do włączenia w proces integracji społeczności szkolnej poprzez współorganizację festynów, dni otwartych, akcji charytatywnych i uroczystości szkolnych.

IV. SKUTECZNY NAUCZYCIEL I  EFEKTYWNY PRACOWNIK
-upowszechnianie standardów współpracy nauczycieli w zespołach, zachęcanie do wymiany doświadczeń i rozpoznawania dobrych praktyk szkolnych,

-budowanie zespołu pracowników i nauczycieli poprzez wzmacnianie ich poczucie bezpieczeństwa w placówce, wspieranie i pomaganie w rozwijaniu mocnych stron oraz eliminowaniu słabych,

-integracja społeczności szkolnej wokół potrzeb placówki,

-inspirowanie do podejmowania twórczych działań  na rzecz wspomagania rozwoju uczniów i udzielania wsparcia ich rodzicom w opiece i wychowaniu dzieci,

-wprowadzanie innowacji pedagogicznych,

-dzielenie się doświadczeniami i upowszechnianie dobrych praktyk, inspirowanie do rozwoju kompetencji zawodowych w formie informowania o nowościach literatury specjalistycznej, nowych rozwiązaniach prawnych, wyszukiwania odpowiednich  i ciekawych szkoleń.

V. MOJA SZKOŁA W PRZYSZŁOŚCI-Tworzenie Szkoły XXI wieku.
-wyposażanie szkoły w urządzenia i narzędzia umożliwiające nowoczesną edukację i zarządzanie szkołą (wsparcie z programów: Laboratoria Przyszłości i Aktywna Tablica)

-korzystanie z e-dziennik Librus,

-ciągłe modyfikowanie i dostosowywanie do potrzeb użytkowników szkolnej strony internetowej na rzecz jej funkcjonalności,

– wprowadzenie komunikatora NextCloud Talk, którego dane zapisywane są na prywatnym serwerze.

VI. DYREKTOR JAKO MENEDŻER
-zapewnienie wysokiej jakości funkcjonowania placówki,

-efektywne, gospodarne i spójne zarządzanie zasobami szkoły,

-poszerzanie bazy szkoły, wzbogacanie sal lekcyjnych o nowe środki dydaktyczne,

-uzupełnianie księgozbioru biblioteczki szkolnej (biblioteka obcojęzyczna i polskojęzyczna)

-dbałość o wystrój wnętrza budynku i otoczenie zewnętrzne szkoły,

-promocja szkoły w środowisku lokalnym.

VII. DYREKTOR JAKO LIDER
-zarządzanie zespołem i utrzymywanie jego motywacji,

-organizowanie szkoleń dla kadry pedagogicznej,

-budowania dialogu pomiędzy wszystkimi podmiotami szkoły.

Koncepcja przyjęta przez Radę Pedagogiczną  na jej posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2015 r.

Strona wykonana przez Creospace